Wednesday, February 10, 2010

Pemantauan BPI, KPM dan JPN Kedah ke SK Guar Lobak

10 Januari- Hari ini satu pertemuan khas dengan semua GPI dan GPI j-QAF telah diadakan di SK Guar Lobak pada jam 9.00 pagi. Pertemuan di adakan di bilik mesyuarat sekolah tersebut untuk bersoal jawab dan berbincang permasalahan dan kekangan tugas GPI dan GPI j-QAF untuk dijadikn sampel untuk kajian impak ke arah merealisasikan penambahan norma perjawatan guru j-QAF 2010 di seluruh negara.


Kami disambut oleh Tuan Guru Besar, Tuan Haji Abu Bakar .Hadir sama dalam perjumpaan khas tersebut ialah Ustazah Farhana, Ustaz Nahwiuddin dan Ustaz Zamri dari BPI. Manakala dari JPN , saya dan Ustaz Mutalib, Ustaz Mohtar PK j-QAF dan Ustaz Radzi dari PPD / KBB.


Dalam ucapan Ketua Unit Hal Ehwal Guru ,Ustazah Farhana menekankan usaha-usaha ke arah penambahbaikan norma perjawatan GPI dan GPI j-QAF sedang dijalankan. Beliau berharap agar dalam masa yang sama komitmen guru-guru sentiasa dipertingkatkan untuk mendidik murid.

Tuan Haji Nahwiuddin pula menekankan tentang usaha-usaha yang perlu dilakukan ke arah murid menguasai bacaan Al-Quran dan kelayakkan yang boleh diterima oleh GDL, DC dan DG dalam perjawatan sebagai GPI j-QAF. Terima kasih kepada Tuan Guru Besar , UPIM PPD/KBB dan semua GPI dan GPI j-QAF yang memberi sumbangan idea dalam perjumpaan tersebut.

No comments:

Post a Comment