Thursday, February 11, 2010

Taklimat & Bengkel Kepada Ketua GPI j-QAF PPD Baling Sik

11 Februari- Tahniah kepada Ustaz Yusuf dan Jawatankuasa j-QAF daerah Baling Sik yang telah berjaya menganjurkan program tersebut pada hari ini di PKG Sik. Reaksi awal mengadakan program seumpama ini pasti akan melancarkan perjalanan program di daerah Baling Sik dalam menyusun program-program seterusnya. Sejumlah 64 (23 : Ustazah dan 42 : Ustaz) GPI j-QAF telah menghadirkan diri dalam program tersebut. Tahniah dan terima kasih atas komitmen ustaz dan ustazah.

Saya berkesempatan menghadirkan diri setelah dijemput oleh Unit Pendidikan Islam, PPD Baling Sik untuk hadir memberi ucapan sepatah dua kata. Apa yang saya dapati dikesempatan tersebut saya melihat dan menyelami semangat ustaz dan ustazah untuk sama-sama sederap bergerak bagi memastikan pencapaian kesemua model pelaksanaan program j-QAF di sekolah masing-masing mencapai matlamatnya, terutama sekali penguasaan murid j-QAF tahun 6 yang masih belum menguasai bacaan Al-Quran, penguasaan tulisan dan bacaan jawi serta kemahiran murid berbahasa Arab yang mudah.

Saya amat yakin jika kerjasama dan pemuafakatan yang mantap berserta usaha yang bersungguh-sungguh segala perancangan akan berjalan lancar dan mencapai sasaran masing-masing. Apa yang perlu ialah kekuatan iltizam dan komitmen tanpa berbelah bagi untuk memastikan HAK sebenar anak murid dibawah tanggungjawab kita dilaksanakan secara bersungguh-sungguh dan "smart work" disusuli doa pada Ilahi. Apa jua masalah pasti dapat diatasi. Kami di UPI dan SPI sedia membantu. Pastikan kita 'mendahulukan tanggungjawab utama' terlebih dahulu untuk mencapai prestasi murid cemerlang. Serasikan " Murid Didahulukan, Pencapaian Diutamakan" untuk memastikan j-QAF Tanpa Gagal.

No comments:

Post a Comment