Thursday, January 28, 2010

Pemantauan SK di Pulau Tuba dan Taklimat Program j-QAF oleh KS Kepada Semua GPI dan GPI Program j-QAF Daerah Langkawi

28 Januari- Pemantauan sekolah-sekolah di Pulau Tuba ditumpukan kepada melihat dan mengenalpasti permasalahan yang dihadapi oleh GPI dan GPI program j-QAF yang bertugas di sana. Rombongan pemantauan kali ini terdiri dari Tuan Ketua Sektor Pendidikan Islam, Puan Hajjah Zainab bin Md Saman, Ketua Unit Pengurusan Pendidikan Islam, Tuan Haji Ismail Yahya, PPK j-QAF, PP Kurikulum Sekolah Rendah Ustaz Musa Jayyid, PP Bahasa Arab,Ustaz Khairul Anwar , Penyelia PI Sekolah Rendah,Ustaz Mutalib Saad diiringi oleh Penyelia PI Daerah Langkawi, Ustaz Abdul Razak Hamid.

SK Pulau Tuba; Disambut oleh Ustaz Hadai GPI paling lama di Pulau Tuba.

SK Lubuk Cempedak; disapa oleh putera-puteri yang mudah mesra. Sekelas 9 murid.

SK Lubuk Chempedak; GB agak sebok kerana keraninya cuti bersalin.
Namun kemesraan menyambut tetamu amat mengembirakannya.

Ustaz Deddy satu-satunya GPI j-QAF di SKLC.
Mesti cekal dan tabah. KS melawat bilik j-QAF

Melangkah ke SK Selat Bagan Nyior.
Banyak kenangan Ustaz Razak di sini. Sekolah lama beliau




Pada sebelah pagi kami telah melawat ke SK Pulau Tuba, SK Telok Chempedak, SK Selat Bagan Nyior, SMK Langkawi, Pulau Tuba dan SMK Ayer Hangat.
Manakala Taklimat KS pula diadakan sebelah petang di Dewan Seri Gelam, SK Kedawang, bermula jam 2.45 hingga 5.00 petang.
Terima kasih diucapkan kepada semua GB dan Pengetua yang sudi menerima dengan baik kunjungan kami ke sekolah Tuan. Tidak lupa juga kepada Ustaz Razak yang telah berjaya merealisasikan program pertama 2010 ini di daerah Langkawi. Kepada semua GPI dan GPI j-QAF yang telah hadir dan sudi mendengar dan menerima pandangan dan teguran ke arah memantapkan Pendidikan Islam dan Menjayakan Model Pelaksanaan Program j-QAF di Langkawi diucapkan ribuan terima kasih. InsyaALLAH kita jumpa lagi pada tahun ini.

No comments:

Post a Comment