Sunday, April 11, 2010

Makmal j-QAF

11April - Makmal j-QAF bagi sekolah rendah program j-QAF sudah wujud dibeberpa buah sekolah rendah yang baru dibuka di negeri Kedah pada 2010. Peluang masa yang ada pada hari ini memberi peluang saya menziarahi Sekolah Kebangsaan Batu 8, Sik yang baru dibuka pada 1Mac yang lalu. Muridnya kelihatan ceria disekolah yang serba baru infrastrukturnya. Berdiri megah di lereng bukit bersebelahan SMK Batu 8, Sekolah Kebangsaan Batu 8 telah mendapat kemudahan Makmal j-QAF yang juga serba baru lengkap dengan perabutnya sekali. Kedatangan saya telah disambut mesra oleh Guru Besarnya yang baru, dan kebetulan di hari pertama beliau mula bertugas secara rasmi di sini pada hari ini. Cikgu Nasir , bekas Guru Besar SK Sik telah diamanahkan untuk menguruskan SK Batu 8 kelihatan begitu selesa sekali dengan tempat bertugasnya yang baru. Tahniah dan selamat bertugas.

Selesai melawat SK Batu 8, saya sempat menjemput Ustaz Jamaluddin Said di PPD Kuala Muda Yan untuk sama bergerak ke SK Teluk Wang untuk melawat makmal j-QAF yang terdapat di sekolah tersebut yang baru dibuka pada 1Mac yang lalu. Berdiri megah ditanah rata bersebelahan SMK Teluk Wang, sekolah ini kelihatan sungguh indah berlatarbelakangkan bendang yang terbentang. Makmal j-QAF sekolah ini telah beroperasi dan suraunya telahpun digunakan oleh guru dan murid-murid sekolah tersebut.

Makmal kedua-dua sekolah ini dilengkapi dengan bilik berwuduk untuk murid lelaki dan perempuan, ruang solat yang boleh menampung kurang lebih 60 hingga 70 murid serentak, bilik interaktif, bilik persediaan , bilik stor dan bilik pemulihan di satu aras dan bersebelahan kedudukkannya. Semoga dengan terlaksananya makmal j-QAF ini akan memantapkan lagi proses pelaksanaan p&p model j-QAF kepada guru dan murid terlibat. Manfaatkan sebaik mungkin makmal ini untuk kemudahan dan pencapaian yang lebih cemerlang.

No comments:

Post a Comment