Thursday, April 29, 2010

Mesyuarat Pertukaran GPI (M&R) dan GPI j-QAF Antara JPN dan BPI Bil. 1/2010 Pertengahan Tahun 2010


29April- Hari ini adalah hari terakhir kami berkampung di mesyuarat ini untuk membuat keputusan dan menilai segala permohonan dari seluruh negara dalam membuat keputusan pertukaran. Semoga kerja-kerja terakhir seumpama ini akan dipermudahkan oleh Allah dalam memberi jawapan terhadap semua permohonan bagi pergerakan jun 2010. Kemungkinan besar mesyuarat seumpama ini adalah kali yang terakhir bagi kami untuk menguruskan urusan seperti ini kerana urusan ini akan diambil alih sepenuhnya oleh bahagian lain di KPM.

Apapun diharapkan hasil keputusan yang akan dikeluarkan nanti akan memberi jawapan terbaik untuk semua permohonan yang disalurkan melalui sistem online pertukaran. Untuk memenuhi kehendak dan alasan yang dikemukakan oleh setiap permohonan adalah sesuatu yang mustahil, walaupun ianya terhad kepada ambilan 2005 dan 2006 sahaja. Tambahan pula berkemungkinan besar tambahan baru ambilan Jun 2010 Guru Dalam Latihan LPBS/j-QAF seperti yang diharapkan tidak dapat direalisasikan seperti yang dirancang dan dimaklumkan secara lisan sebelum ini.

Pada siang kelmarin sehari suntuk kami ditemani oleh Timbalan Pengarah Pengurusan Pendidikan Islam, Tuan Haji Mohammad Taib. Kehadirannya dalam mesyuarat seumpama ini kemungkinan kali terakhir baginya kerana beliau akan berpencen pada akhir tahun 2010. Kehadirannya memberikan kami motivasi dan berkongsi pendapat dan maklumat untuk membuat keputusan mesyuarat. Manakala pada sebelah malam pula kehadiran Tuan Pengarah, Tuan Haji Abdul Rashid Ngah yang dinantikan oleh semua deligasi telah menyuntik semangat dan maklumat terkini yang banyak menyentuh perkembangan terkini pelbagai aspek cabaran semasa dan akan datang kepada BPI dan SPI . Sesi dialog yang diadakan juga telah memberikan impak baru dan maklumat terkini untuk dijadikan panduan kepada kami meneruskan tugas di negeri masing-masing. Apapun , semoga kita semua dipermudahkan Allah Subhanahu waTa'ala dalam menjalankan tugas masing-masing di posisi tanggungjawab yang dan telah ditakdir diamanahkan. Semoga anak murid di sekolah mendapat hasilnya yang terbaik dari sumbangan tenaga dan fikiran kita semua. Murid didahulukan ,pencapaian diutamakan.

Terima kasih kepada Ustaz Nahwiyuddin, Ustazah Farhana, Ustaz Mohd Ruzi dan staf (En.Rashid dan Pn. Adila) dari BPI yang menjadi penyelaras sepanjang sesi mesyuarat pada kali ini.

No comments:

Post a Comment