Thursday, May 6, 2010

MAJLIS TAKLIMAT DAN PERJUMPAAN KETUA SEKTOR PENDIDIKAN ISLAM JABATAN PELAJARAN NEGERI KEDAH DENGAN GPI DAN GPI j-QAF DAERAH PENDANG

5 Mei- Majlis tersebut telah diadakan di Dewan Sek. Keb. Ayer Puteh, Pendang. Dihadiri hampir 180 peserta dari kalangan GPI dan GPI j-QAF. Majlis tersebut telah disusun atur dan diselenggarakan dengan baik sekali oleh Ustaz Abdul Razak Talib, Penolong PPD Pendidikan Islam daerah Pendang bersama JU daerah Pendang. Majlis bermula pada 2.50 petang dan berakhir pada jam 5.20 petang.


Majlis tersebut telah dihadiri oleh Tuan Ketua Sektor Pendidikan Islam, Ketua Unit Operasi Dakwah dan Penyelia Syiar Islam Unit Operasi Dakwah SPI. Seeperti biasa dalam majlis tersebut taklimat j-QAF dan promosi PEKDIS turut disampaikan oleh pegawai berkaitan.


Dalam ucapan Tuan Ketua Sektor , beliau mengingatkan tentang tanggungjawab guru program j-QAF terhadap pelaksanaan tugas mendidik murid dibawah tanggungjawab masing-masing dan memastikan murid berjaya menguasai model-model p&p j-QAF yang telah diamanahkan. Amanah adalah pakaian kita.

Beliau juga menyarankan agar para guru menambahkan lagi pengetahuan yang ada dengan melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi atau pun dengan menambahkan bahan bacaan yang berkaitan dengan kerjaya sebagai seorang guru. Tuan Ketua Sektor juga mengingatkan semua hadirin dengan 7 prinsip yang terkandung dalam etika kerja sebagai penjawat awam. Disamping itu juga pemuafakatan diantara kita juga perlu mantap dan berintegriti. Sebagai guru kita dinilai oleh masyarakat tentang setinggi mana pandangan mereka kepada kita bergantung kepada sejauhmana ilmu yang telah kita sumbangkan kepada generasi kini untuk persiapan generasi akan datang. Terima kasih diucapkan kepada Ustaz Abdul Razak, Ustaz Zulkifli, Ustaz Yusri dan Ustaz Ashraf yang bertuingkus lumus memastikan perjalanan majlis pada petang ini berjalan lancar. Tidak lupa juga kepada Tuan Guru Besar SK Ayer Puteh yang sudi memberi ruang kemudahan di sekolah tersebut untuk tujuan majlis tersebut.

No comments:

Post a Comment