Sunday, April 12, 2009

Pemantauan Bersepadu SK Program j-QAF Kulim Bandar Baharu



12Mac- Bermula Esok 13,14,15 dan 16 Mac 2009 Pemantauan SK Program j-QAF akan bertandang ke Kulim Bandar Baharu. Pemantauan kali ini adalah urutan dan lanjutan kepada melihat keberkesanan dan tindakan yang telah di ambil oleh semua Ketua Panitia Pendidikan Islam dan Ketua Guru j-QAF dari hasil pertemuan yang telah dilakukan dalam perjumpaan pada Majlis Taklimat Penyelarasan Program j-QAF yang telah diadakan di PKG Sungai Ular beberapa minggu yang lalu.

Lawatan Pemantauan kali ini melibatkan semua pegawai yang bertanggungjawab menguruskan program j-QAF di PPD dan saya sendiri. Selain dari itu ia akan disertai juga oleh Penolong Pengarah Bahasa Arab dan Penolong Pengarah Kurikulum (R) serta ketua unit Pengurusan Pendidikan Islam, SPI iaitu Penolong Pengarah Kanan Pengurusan Sekolah, Tuan Haji Ismail Yahya.

InsyaAllah seperti yang dirancang , jika cuaca cerah dan perjalanan lancar semua pegawai akan berada di lokasi masing-masing pada jam 8.00 pagi dan akan berakhir pada awal petang hari-hari tersebut.

Postmoterm pemantauan akan diadakan di PKG Serdang pada hari Khamis , jam 2.00 petang. Semua hasil dapatan akan dilaporkan dan akan diarah ambil tindakan untuk memantapkan perjalanan program j-QAF di daerah Kulim Bandar Baharu. Hasil laporan pemantauan tersebut akan diserahkan kepada pengurusan tertinggi dan tindakan selanjutnya akan dikemukakan untuk tindakan susulan. Semoga pemantauan kali ini akan berjalan dengan baik dan lancar serta mencapai matlamat untuk memantapkan perjalanan program j-QAF di KBB.

Kepada Pegawai Khas j-QAF, KBB Tuan Haji Mokhtar Mahmud, Ustaz Abdul Mutalib Saad dan Ustaz Abdul Aziz saya ucapkan ribuan terima kasih di atas kerjasama dan segala kemudahan penjadualan serta segalanya yang berkaitan dengan operasi pemantauan ini. Selamat bertugas!

No comments:

Post a Comment