Saturday, July 25, 2009

Bengkel Pemurnian Data e-Pelaporan 6 Bulan 1/2009 Pencapaian Murid Sekolah Program j-QAF Kedah

22 Julai- Bengkel sehari tersebut diadakan di bilik mesyuarat PKG Ayer Hitam, Ayer Hitam, Kedah. Bengkel tersebut dihadiri oleh JU e-Pelaporan seluruh PPD Kedah dan semua Penyelia/Pegawai Khas j-QAF dan juga beberapa pegawai yang terlibat dengan data e-pelaporan serta kurikulum j-QAF.

Bengkel tertumpu kepada usaha-usaha menyebak dan memurnikan data-data yang diperolehi dari semua sekolah program j-QAF di setiap daerah. Terdapat juga beberapa daerah di mana JU terpaksa menyemak berulangkali data yang dimasukkan oleh wakil sekolah di daerah tertentu sehingga memaksa JU bersengkang mata dan bertegang urat leher untuk membetulkan kedudukan bilangan murid dan juga pemarkahan yang diisi. Hal ini berlaku berkemungkinan besar usaha-usaha mengisi data murid dilakukan disaat-saat akhir penyerahan dalam keadaan tergesa-gesa. Walaupun masa yang telah diperuntukkan selesa dan melebihi masa yang sepatutnya dilakukan pada tahun-tahun sebelum ini.

Dalam masa yang sama JU juga sempat menyelesaikan rumusan data e-Pelaporan bagi daerah masing-masing untuk diserahkan bagi tujuan membuat analisa awal prestasi pencapaian murid program j-QAF pada 6 bulan pertama tahun ini. Manakala para pegawai pula membuat bengkel perbincangan berhubung postmorterm siri pemantauan sekolah-sekolah program j-QAF daerah Padang Terap Pendang pada minggu sebelumnya dan perbincangan strategi siri pemantauan seterusnya ke daerah Kota Setar pada 28, 29 dan 30 Julai nanti.

Terima kasih diucapkan kepada semua JU e-Pelaporan yang hadir dan dapat menyelesaikan pemurniaan data e-Pelaporan 6 bulan 1/2009. Sumbangan anda tak mampu dibalas dengan tenaga dan benda, kepada Allah jualah dipohon keberkatan untuk anda semua.

No comments:

Post a Comment