Sunday, August 2, 2009

Berkunjung Ke SMA Annajah, Baling

27Julai- Jam 9.30 pg saya telah sampai ke SMA Annajah, sekolah SABK yang diberikan tugasan kepada saya sebagai mentor. Hajat hendak berkunjung ke sini sudah lama, tapi baru hari ni dan atur langkah ke sana. Kawasan sekolah agak ceria disudut hadapannya tetapi di bahagian belakang bangunan sedia ada agak mengganggu pandangan kerana sedang dalam proses membina dua blok bangunan empat tingkat yang baru mencecah RM 5 juta. Pembinaannya baru bermula dan dijangka akan siapa pada bulan 10/2010. Semoga siap seperti dijangkakan.Tujuan kunjungan saya kali pertama pada hari ini adalah untuk meninjau persekitaran dan bertanya khabar tentang perjalanan sekolah sudah 7 bulan berlalu 2009. Selain dari itu juga bertujuan untuk menjalinkan silatulrahim dengan pentadbiran dan semua warga sekolah yang ada dan melihat SMA Annajah dari sudut yang lebih dekat.
Sehubungan itu juga, saya sempat juga untuk bertanya khabar tentang persediaan pihak sekolah untuk menerima pemantauan Anugerah Kualiti SABK yang telah berlangsung sejak 15 Julai dan dijangka berakhir 20 Ogos akan datang. Perbincangan sedikit sebanyak menyentuh aspek akademik, kemesraan, kebersihan, pengurusan disiplin murid dan keceriaan yang akan diselia nanti. Kunjungan saya berakhir jam 1.45 petang. Semoga SMA Annajah bertambah giat menuju kecemerlangan rohani dan jasmani serta setanding dengan sekolah-sekolah yang cemerlang dan gemilang dipersada negara.

No comments:

Post a Comment