Tuesday, August 11, 2009

Mesyuarat Penyelarasan Pelaksanaan Program j-QAF IPGM Kampus Darulaman dan Sektor Pendidikan Islam, JPN Kedah 1/2009

9Ogos- Minggu lalu saya berada di Hotel Capitol, Kuala Lumpur untuk dua urusan serentak iaitu Mesyuarat Pengurusan Sektor Pendidikan Islam / Kursus Fail Meja dan Mesyuarat Jawatankuasa Penyelarasan Data e-Pelaporan Program j-QAF 6 Bulan 1/2009.

mesyuarat berjalan lancar, di akhir mesyuarat
majlis meraikan Ust Imran, kini pensyarah kanan Matrikulasi Changloon.

masing-masing sebok menyiapkan data diperingkat akhir

berehat sebelum pembedahan...moga cepat sembuh.
sendirian diHKL ... kini rehat di rumah

Pada awal minggu ini iaitu pada 9 Ogos yang lalu, saya bersama semua Pegawai Khas j-QAF (kecuali Ustaz Nadzhari; baru lepas pembedahan dan Ustaz Burhanurdin; demam)dari setiap daerah yang menguruskan pelaksanaan program j-QAF di negeri ini telah menghadiri satu mesyuarat anjuran Jabatan Pendidikan Islam dan Moral, IPGM Kampus Darulaman yang saya kira penting dan perlu untuk menyelaraskan perjalanan j-QAF di negeri ini khasnya.


komitmen tinggi

Mesyuarat telah diadakan di bilik Sanet bermula jam 9.00 pagi dan berakhir pada jam 12.45 tengahari. Mesyuarat dipengerusikan oleh Ustaz Ahmad Zaki bin Hashim Ketua Jabatan Pendidikan Islam dan Moral. Turut hadir dalam mesyuarat tersebut di pihak IPGMKD ialah Penyelaras Program j-QAF IPGMKD Ustaz Asri, Ustaz Zakaria, Ustaz Azhar dan Ketua Unit Praktikum IPGMKD Encik Hishamuddin. Turut hadir Ustaz Musa Jayyid dan Ustaz Khairulanwar Mohd Ali dari SPI.

pegawai yang hebat idea dan komited

Taklimat awal berkenaan pelaksanaan praktikum dan pengurusan j-QAF turut dibentangkan dalam mesyuarat tersebut oleh IPGMKD dan saya sendiri. Banyak isu yang telah dikemukakan dan diperbincangkan untuk mencari satu resolusi yang terbaik bagi memantapkan lagi kerjasama antara dua pihak dalam tugas-tugas berkaitan pelaksanaan program j-QAF kepada GDL/LPBS KPLI yang selama ini telah dikendalikan oleh SPI,JPN Kedah dan IPGMKD. Mesyuarat memutuskan agar pertemuan seperti ini akan terus berlangsung di masa hadapan dan segala resolusi yang dicapai dapat diketengahkan kepada pihak berkaitan dan tindakan susulan dapat diambil dengan lebih berkesan. Semoga perbincangan ke arah penyelarasan tugas dalam pelaksanaan program j-QAF seumpama ini akan dapat menyelesaikan beberapa permasalahan dan kekeliruan yang berlaku di kalangan GDL program j-QAF di bawah seliaan IPGMKD dan JPN Kedah.

No comments:

Post a Comment