Sunday, November 15, 2009

Kota Setar Johan Keseluruhan Mahrajan j-QAF 2009

14Nov-Daerah Kota Setar pada tahun ini telah berjaya merampas piala pusingan Juara Keseluruhan Majlis Khatam Al-Quran dan Ihtifal j-QAF 2008 yang dirangkul oleh Kuala Muda /Yan siang tadi di Dewan Sahara, SMK Gurun. Daerah Kuala Muda Yan merupakan juara yang telah merampas kedudukan dari Daerah Kulim Bandar Baharu yang menjadi juara dua tahun berturut-turut ( 2006-2007) sebelum ini. Pertandingan kali ini berjalan lancar . Majlis perasmian penutup Mahrajan j-QAF dan majlis Khatam Al-Quran Perdana Peringkat negeri Kedah telah disempurnakan oleh Tuan Haji Shahidan bin Abdul Rahman, Pengarah Pelajaran, Jabatan Pelajaran Negeri Kedah pada tengahari tadi.Tambah Imej


Tahniah kepada peserta daerah Kota Setar membawa balik piala Johan Keseluruhan sebagai inspirasi dan motivasi kepada daerah tersebut untuk menjadi tuan rumah Mahrajan dan Majlis Khatam Al-Quran pada tahun depan. Sudah pasti daerah Kota Setar akan memastikan piala tersebut kekal di sana pada tahun hadapan.


Sementara itu kelancaran majlis dan pertandingan pada kali ini menunjukkan komitmen pegawai di semua PPD dan guru-guru j-QAF serta GPI begitu tinggi dalam pelaksanaan Mahrajan dan Majlis Khatam Al-Quran. di peringkat negeri . Terima kasih kepada semua pihak yang terlibat terutamanya Tuan Rumah, PPD Daerah Kuala Muda / Yan, Tuan Pengetua semua guru SMK Gurun serta semua AJK Pengelola dan semua pegawai UPI, PPD seluruh Kedah yang telah menjayakan Mahrajan j-QAF dan majlis Khatam Al-Quran Perdana Sekolah-Sekolah Kementerian Pelajaran Malaysia Peringkat Negeri Kedah Tahun ini. Semoga sumbangan tenaga, fikiran dan ujian kesabaran menyelenggara dan menyediakan segala keperluan majlis tersebut diberkati Ilahi.

TAHNIAH KEPADA SEMUA PEMENANG! Berjumpa lagi di daerah Kota Setar tahun hadapan. Berikut adalah keputusan penuh Majlis yang berlangsung siang tadi::

Kalam Jamaie
Johan: (Kuala Muda/Yan)
Naib Johan : (Kota Setar)
Ke-3 : (Kulim/Bandar Baharu)


Dikir Barat Bahasa Arab
Johan : (Kulim/Bandar Baharu)
Naib Johan : (Kuala Muda/Yan)
Ke-3 : (Baling/Sik)


Kuiz j-QAF
Johan : (Kota Setar)
Naib Johan : (Kuala Muda/Yan)
Ke-3 : (Padang Terap)


Tilawah (Lelaki)
Johan : (Kota Setar)
Naib Johan : (Kubang Pasu)
Ke-3 : (Kulim/Bandar Baharu)


Tilawah (Perempuan)
Johan : (Kulim/Bandar Baharu)
Naib Johan : (Kota Setar)
Ke-3 : (Baling/Sik)


12Nov- Bersama Pegawai-Pegawai JPN Ditaklimat Tuan KPPM Tan Sri Alimuddin di
Anjung Perdana.





9Nov- Muzakarah Kehakiman Mahrajan j-QAF Peringkat Negeri Kedah 2009.

No comments:

Post a Comment