Wednesday, May 20, 2009

Mesyuarat Jawatankuasa Laporan Pencapaian Program j-QAF Kegunaan Tahun 2009

19 Mei-Mesyuarat tersebut sedang berlangsung di Kuala Lumpur Internatioanal Hotel, Jalan Sultan Abdul Aziz, Kuala Lumpur bermula pada 19.5.2009 dan dijangka akan berakhir pada 21.5.2009. Mesyuarat tersebut anjuran Pusat Perkembangan Kurikulum, Kementerian Pelajaran Malaysia di selaraskan oleh pegawai-pegawai yang diketuai oleh Puan Noor Azza , Ustazah Jamilah dan Ustaz Fauzi bin Abdul yang telah lama berkecimpung dalam kurikulum j-QAF sejak dari mula dilaksanakan program ini. Negeri Kedah diwakili oleh saya dan JU e-Pelaporan Ustaz Akmal bin Ahmad .


semua wakil seluruh negara masing-masing sebok dengan
maklumat baru data e-Pelaporan 6 bulan 1/2009



Dalam majlis taklimat yang disampaikan oleh Puan Noor Azza, beliau menekankan tentang fungsi dan betapa pentingnya pengoperasian data j-QAF yang dapat dihasilkan dari dapatan yang dikumpulkan dari seluruh negara untuk dijadikan satu indikator ke arah menilai keberkesanan perjalanan program j-QAF sepanjang enam bulan pertama 2009.

beres ! ...walaupun dah 2 tahun tidak bersama j-QAF,
tapi tenaga dan fikiran tuan masih diperlukan.


Beliau juga mengharapkan agar data e-Pelaporan 6 bulan pertama 2009 dapat diisi dengan cermat dan berhati-hati oleh semua guru terlibat di sekolah masing-masing supaya ianya tidak menimbulkan sebarang masalah di peringkat e-PPD dan e-JPN. Data yang telah siap di peringkat negeri akan disatukan di peringkat kebangsaan. Hasil dapatan daripada e-Pelaporan di peringkat kebangsaan itulah akan dijadikan petunjuk baru pencapaian murid pogrma j-QAF pada 6 bulan pertama 2009 dan pencapaian tahun 5 program j-QAF dilaksanakan selama ini. Kita sama-sama doakan agar pencapaian keseluruhan murid j-QAF hasil usaha gabungan semua pihak yang terlibat secara langsung dan secara tidak langsung ini memberi impak yang terbaik terhadap murid dan program ini ke arah melahirkan modal insan yang cemerlang dunia dan akhirat.

No comments:

Post a Comment