Friday, May 8, 2009

Mesyuarat Penyelarasan Pertukaran GPI (Men &Ren) dan Penempatan Semula Guru j-QAF Antara Negeri JPN Bersama BPI Berakhir.

7 Mei- Mesyuarat Penyelarasan Pertukaran GPI (Men &Ren) dan Penempatan Semula Guru j-QAF Antara Negeri JPN Bersama BPI melabuhkan tirainya pada petang hari ini.
Dalam Taklimat dan perbincangan dua hala antara JPN negeri-negeri dan BPI banyak isu yang disentuh berkaitan dengan hal-ehwal pertukaran pada kali ini. Ada isu-isu yang dapat diselesaikan dan ada yang terpaksa ditangguhkan. Namun demikian keutamaan diberikan kearah untuk menjaga kebajikan murid dan guru Pendidikan Islam di negara ini. Walaupun pegawai di negeri-negeri dan BPI adalah agen penyelesai masalah berkaitan, hakikatnya tidak semua permohonan dapat dipenuhi kerana ia bergantung kepada keutamaan demi untuk menjaga pencapaian.

Dalam majlis penutupan , wakil dari Kedah Ustaz Harun bin Mat Zain telah menerima ucapan tahniah dari Timbalan Pengarah Pengurusan Pendidikan Islam, BPI, Tuan Haji Muhammad bin Taib kerana telah terpilih untuk bertugas di MSD Mesir sebagai pegawai hal-ehwal pelajar di sana.

Dalam ucapan penutupan rasmi mesyuarat tersebut Tuan Timbalan Pengarah Pengurusan Pendidikan Islam juga telah menyampaikan mesej yang telah diterimanya dari Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia pada minggu lalu yang antara lainnya menyentuh tentang;
-gagasan PM "Satu Malaysia, Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan"yang
menghubungkaitan dengan agenda pendidikan negara.
-utamakan budaya kerja cemerlang.
-sistem penyampaian cepat dan tepat serta berkesan.
-ketepatan dan penjimatan masa, keutamaan kualiti kerja harian dan kurangkan protokol.
-ramah mesra dengan pelanggan dalam semua peringkat masyarakat, ceria dan
berketerampilan.

Tuan Timbalan Pengarah Pengurusan Pendidikan Islam, BPI, KPM mengakhiri ucapannya dengan pertanyaan; ' Dimana kita untuk memenangi hati pelanggan ?'

No comments:

Post a Comment