Saturday, July 25, 2009

Mesyuarat Bulanan Sektor Pendidikan Islam dan Pemantauan P&P SK Petani Jaya, Sungai Petani

23 Julai- Pagi ini semua pegawai di Sektor Pendidikan Islam telah menghadiri satu siri Mesyuarat Bulann Sektor Pendidikan Islam di bilik mesyuarat Cempaka, BTPN. Mesyuarat telah bermula seawal 8.15 pagi dan berakhir 9.50 pagi. dipengerusikan oleh Tuan Ketua Sektor.

Banyak perkara telah disentuh oleh Tuan Ketua Sektor untuk perhatian dan tindakan seterusnya oleh pegawai-pegawi ke arah memantapkan Pendidikan Islam di negeri Kedah ini bermula dari sekolah rendah, menengah, SMKA, SABK, KAA dan kurikulum dannperuntukan yang berkaitan dengannya.

Setelah tamat mesyuarat saya menerima talipon dari Pegawai Khas j-QAF KMY, Tuan Haji Jamaluddin bin Said, meminta agar saya bersama Penolong Pengarah Baasa Arab dapat turun ke KMY untuk membuat pemantauan di SK Petani Jaya. Kami bersetuju dan terus ke sana sebaik selesai mesyuarat. Kami bertiga tiba di pejabat sekolah dan disambut oleh Tuan Guru Besar, Cikgu Azizan dan PK1 Puan Lee.

Sepanjang kurang satu jam membuat pemantauan P&P dan semakan fail pengurusan, diadakan pula majlis perjumpaan dan dialog bersama semua GPI dan GPI program j-QAF di sekolah tersebut berlanjutan hingga hampir jam 4.00 petang.

Banyak isu dan masalah telah dikemukakan oleh rakan-rakan di sekolah tersebut, dari hal kaedah dan model P&P, peranan dan fungsi guru bergabung dalam P&P program j-QAF, isu Bahasa Arab, Tasmik dan latihan serta pengukuhan P&P oleh murid-murid. Semoga pertemuan tersebut dapat merongkai sedikit sebanyak permasalahan yang ada dan meletakkan pelaksanaan program j-QAF di SK Petani Jaya di landasan dasar yang perlu dipatuhi. Terima kasih kepada semua rakan GPI SK Petani jaya, Pentadbir dan semua murid yang terlibat.

No comments:

Post a Comment