Friday, March 27, 2009

Majlis Tambatan Silatulrahim:Badan Kebajikan Staff PPD Kubang Pasu

Restoran Hijrah,26Mac- Hampir terlupa saya pada malam ini ada Majlis Tambatan Silatulrahim, anjuran Badan Kebajikan Staff PPD K.Pasu di Restoran Hijrah. Isteri mengingatkan saya ketika jam 7.40 malam, di JPN lagi kerana menguruskan kereta lama saya yang rosak kipas injin untuk diserahkan pada forman setia saya , Mr Guan. Tuan PPDKP dengan ucapannya yang santai dan bermasej
En Megat menyampaikan ucapannya dalam majlis tersebut
Antara yang diraikan
Walaupun jam 8.15malam baru saya sampai di rumah kerana ke IPGM Kampus Sultan Abdul Halim dan PPD KMY pada sebelah petang, bercampur dengan hujan lebat dilebuhraya membuatkan tubuh letih lesu, namun bila mengingatkan jemputan PPDKP, selepas solat maghrib, tubuh saya kembali segar semata-mata untuk bertemu rakan sekerja yang telah 3 bulan kami berpisah.
Lepas makan dapat hadiah pulak....

Majlis dimulakan dengan jamuan makan malam dan diakhiri dengan ucapan. Antara jemputan yang diundang ialah;
1.Tuan Megat Ramli in Megat Puteh, Penolong Pengarah Kanan Unit Perjawatan dan Naik Pangkat,JPNK
2. Tuan Marzuki bin Jamaluddin, Timbalan PPD baru PPDKP
3. Puan Nitha, Kewangan
4. En. Saiful Rizal , Kewangan
5. Kamarulzaman , PAR.

Hidangan ucapan Tuan PPD , Tuan Haji Abu Yazid pada malam ini membuatkan kami ceria dan begitu seronok berada dalam majlis pada malam ini. Pengalaman dan pengetahuan beliau sebagai orang lama dan susunan cerita yang bertali arus membuatkan saya segar hingga kini ( 2.30 am). Nasihat yang beliau berikan perlu disambut dan dijadikan agenda merehatkan minda dan raga untuk membuat pantulan dalam kerja sehari-hari. Terima kasih Tuan. Tak cukup dengan makan dan hidangan ucapan santai , kami yang diraikan diberi pula hadiah. Terima kasih daun keladi.... Kekalkan suasana hubungan mesra seadanya. Majlis malam ini membuatkan kami tertambat silatulrahim rakan sekerja seketika dan suatu ketika...

No comments:

Post a Comment