Friday, March 6, 2009

Mesyuarat Penyelarasan Data Dan Unjuran Keperluan Guru Pendidikan Islam Sekolah Rendah Dan Menengah KPM 2008/2009

BPI,KPM 5April- Pada 8.30 pagi khamis satu mesyuarat penyelarasan data membincangkan tentang keperluan guru Pendidikan Islam seluruh negara telah dibincangkan dan dibahaskan dikalangan semua perwakilan dari seluruh negara.




Mesyuarat telah dipengerusikan oleh Yang Berbahagia Tuan Haji Mohd bin Haji Taib, Timbalan Pengarah Pengurusan Pendidikan Islam, BPI, KPM. Pelbagai persoalan telah dikemukakan oleh wakil negeri-negeri yang menyentuh isu pelabelan, nisbah keperluan guru dan indikator yang digunapakai dalam menentukan purata keperluan guru Pendidikan Islam di seluruh negara.
Ust.Harun sedang meneliti data GPI Kedah


Perbincangan agak meriah bila menyentuh isu pengumpulan data dan bilangan hak keperluan guru Pendidikan Islam terkini. Isu ini mencetuskan idea-idea yang boleh digunapakai dalam tugasan seterusnya. Isu keperluan guru j-QAF juga dibincangkan dan disentuh dalam pertemuan ini.
ahli mesyuarat yang tak pernah kering dengan idea berasasnya...

Pada sebelah petang pula semua pegawai j-QAF negeri telah bermesyuarat berasingan dari pegawai data negeri. Mesyuarat kali ini membincangkan isu pertukaran guru j-QAF yang akan berlaku pada pertengahan dan hujung tahun ini. Unjuran keperluan guru dan bilangan kelas j-QAF 2010 hingga 2014 juga turut dijadikan agenda penting dan dikemaskinikan keperluan data untuk disampaikan kepada Bahagian Sumber Manusia, KPM pada esok hari. Mesyuarat berakhir pada jam 5.30 petang.
walaupun cukup sebok, namun
bos kita ni masih boleh senyum mesra....



pakar rujuk ict Tn Hj. Mohd Lutfi sentiasa menjadi tumpuan perwakilan seluruh negara.

No comments:

Post a Comment