Thursday, February 26, 2009

Mesyuarat Pengurusan SPI dan UPI Kali 1/2009

SP Inn, Sg. Petani 26 Feb.- Mesyuarat bermula jam 8.30 pagi dipengerusikan oleh Tuan Ketua Sektor Pendidikan Islam, Puan Hajjah Zainab bin Md Saman. 27 ahli mesyuarat telah hadir dan melibatkan diri dalam perbincangan bagi membuat keputusan untuk kepentingan pengurusan Pendidikan Islam di negeri Kedah. Mesyuarat di sulami dengan majlis meraikan dua rakan SPI yang telah bertukar , iaitu Tuan Haji Abdul Malek dari PPD Padang Terap dan Ustaz Rifa'ie dari PPD Baling / Sik .

Semua Penolong Pengarah Kanan Pengurusan Pendidikan Islam telah membentangkan laporan dan perancangan aktiviti pada tahun ini. Laporan pelaksanaan dan perancangan aktiviti j-QAF juga telah dibentangkan dan beberapa persoalan telah dikemukakan dalam mesyuarat tersebut, antaranya penempatan baru GDL j-QAF ambilan 2009 dan pemantauan yang akan dilakukan oleh Tuan Timbalan Pengarah Pengurusan Pendidikan Islam BPI, KPM serta rombongannya. Pemantauan ini akan dilaksanakan dalam bulan April atau Mei akan datang ke semua daerah di negeri Kedah bagi beberapa sekolah yang sudah terpilih. Diharap semua guruPendidikan Islam Program j-QAF bersedia dan melengkapkan keperluan yang sepatutnya sebelum kedatangan mereka nanti. Selain daripada itu banyak lagi agenda dan isu yang telah diperbincangkan yang tak dapat saya nyatakan di sini. Mesyuarat pada kali ini berakhir jam 6.00 petang.

Setelah tamat mesyuarat saya dan Ustaz Nazri Hamid bergegas pula ke EmperaldPuteri Hotel untuk menghadiri Mesyuarat Penyediaan Anggaran Belanjawan Mengurus Tahun 2010 dan 2011 anjuran JPN Kedah yang bermula sejak jam 2.00 petang ini di hotel tersebut. Mesyuarat akan berjalan selama 3 hari, Khamis hingga Sabtu (26-28 Februari 2009). Maka berakhirlah cuti saya bersama keluarga pada minggu ini. Apa boleh buat,... saya yang menurut perintah. Selamat bertugas.

No comments:

Post a Comment