Thursday, February 5, 2009

Taklimat Pengurusan Data GPI Program j-QAF Peringkat Negeri Kedah Kali 1/2009

Kubang Pasu - 5 Februari: Hari ini satu taklimat penting dalam pengurusan j-QAF telah diadakan di PKG Ayer Hitam. Seramai 25 peserta telah terlibat dalam taklimat ini, terdiri dari Semua Pegawai Khas j-QAF dan pakar-pakar IT dari kalangan GPI j-QAF dari seluruh daerah di negeri Kedah.

Taklimat ini telah diusahakan oleh Penolong Pengarah Kanan Kurikulum Teras (Menengah),Tuan Haji Mohd Rushdan bin Haji Azizan Cetusan idea beliau untuk mengadakan Taklimat ini adalah lanjutan daripada Bengkel Penyelarasan Data yang telah dilaksanakan di PKG Sungai Limau kepada pegawai-pegawai Khas j-QAF dan JU seluruh Kedah pada tahun lepas.

Kehadiran Pakar IT dari PPD KMY, Cikgu Zulkifli bin Abu Bakar sepanjang taklimat itu telah mencetuskan minat yang cukup tinggi dari kalangan peserta. Ilmu yang diusaha dan dibangunkan oleh beliau itu banyak faedahnya dan memudahkan kerja dalam pengurusan data.
Semoga usaha ini akan berterusan dan dapat ditingkatkan lagi pendedahannya untuk memudahkan urusan data dan menjadikan pengkalan data GPI yang canggih dan mudah dikendalikan dari masa ke masa.

Terima kasih diucapkan kepada Tuan Haji Rushdan, Cikgu Zulkifli b. Abu Bakar, semua pegawai dan JU dari semua daerah dalam menjayakan taklimat pada hari ini. Tak lupa juga kepada Penyelia PKGAH,Ust. Idham, Ust. Asri dan Kak Long yang menyediakan prasarana lengkap dan kondusif serta tak pernah jemu-jemu menerima kehadiran kami .

No comments:

Post a Comment