Wednesday, February 25, 2009

Taklimat dan Berdialog Bersama Tuan Pengarah BPI Ustaz Haji Abdul Rashid bin Ngah

KL International Hotel 24 Feb.- Pada sebelah pagi kami masing-masing sebok menyiapkan data murid , kelas dan guru mengikut opsyen untuk disatukan di peringkat kebangsaan. Di sebelah petang pula kami berbincang dengan Ustaz Hasanuddin dari BPI untuk membuat unjuran B.Arab lima waktu sehingga tahun 2013. Perbincangan juga menyentuh isu penyediaan laporan beliau untuk dibentangkan berkaitan dengan cadangan pengambilan lulusan SPM sebagai calon LPBS j-QAF di seluruh negara pada tahun hadapan.



Sebelah malam satu majlis rasmi, Taklimat Tuan Pengarah BPI, Tuan Haji Abdul Rashid bin Ngah menyentuh pelbagai aspek kepentingan dalam tugas dan harapan yang tinggi terhadap program j-QAF yang telah menjadi program besar, harapan pemerintah dan rakyat.Selain daripada itu beliau juga menyentuh perkara-perkara yang berkaitan dengan tanggungjawab sebagai pegawai dan guru kepada diri, keluarga, masyarakat dan program j-QAF. Harapannya supaya kita dapat menjaga kebajikan semua pihak dalam bertugas, menjaga hubungan baik dengan pelanggan masing-masing.

Kehadiran beliau diiringi Tuan Timbalan Pengarah Pengurusan Pendidikan Islam,BPI Ustaz Muhammad bin Haji Taib dan Ustaz Hassanuddin dari unit j-QAF di BPI. Majlis taklimat disusuli dengan dialog antara pegawai j-QAF negeri dan BPI menyentuh pelbagai aspek pelaksanaan, kebajikan guru, pelaksanaan program j-QAF, perjawatan dan isu-isu Bahasa Arab 5 waktu dan banyak lagi isu-isu yg saya tak dapat catatkan di sini. Semoga j-QAF bertambah mantap.


No comments:

Post a Comment